Facebook som reklampelare

Man kan inte nog framhålla Facebook som marknadsföringsverktyg när det gäller evenemang och större arrangemang. Som exempel: mina goda vänner arrangerar Brånsmästerskapet i dag, en hästtävling för killar med endast fyra deltagare. Men Facebook-gruppen Brånsmästerskapen 2010 har närmare 40 medlemmar som deltagit aktivt i diskussionen inför. Arrangemanget kommer troligen att dra stor publik p g a det stora allmänintresset bland vänner & bekanta. Skapande av Facebook-gruppen är ett led i att bilda ett nytt, eget varumärke för Brånsmästerskapen.

Visste du att om Facebook vore ett land, vore det världens fjärde största? Eller att 3,3 miljoner svenskar har en profil på Facebook? Den största ökande gruppen på Facebook nu i hela världen är åldern 55-65 år……
Tycker du att det känns svårt så hjälper jag dig att komma i gång. Kanske borde du starta en företagssida eller en evenemangsgrupp?  Slå mig en signal!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s