Räddningen är mångfald

Jag har fått ett trevligt frilansuppdrag som dök upp från…….. ja gud vet vars egentligen. Det handlar om en räddningstjänst i min närhet som lyckats med det som branschen generellt misslyckas med – nämligen att skapa mångfald i kåren. Det blir ett litet ”hemma-hos-reportage” som jag kan länka till så småningom. Ett av flera uppdrag som jag fått den senaste tiden trots att jag aldrig haft kontakt med tidningen/redaktören, sånt är väldigt smickrande =)

Just nu skriver jag annars om viltbetesskador. Jag skulle nästan vilja kategorisera det som ett litet scoop, men vi får se vart det bär. Intressant journalistik är det i alla fall.

I morgon väntar min första (!!) videokonferens, det blir spännande!

Kommentera

