Ny teknik är inte allt, men….

Min gamla PC har gjort sitt, och fått gå vidare till den sista vilan. Jag har haft den i sex år, vilket väl kan anses riktigt bra. Efter moget övervägande har jag nu bytt inriktning och köpt en IMac (med själva hårddisken inbyggd på baksidan av skärmen). Det är svårt att beskriva hur annorlunda den verkligen är….. lyxigt tjusig med fantastisk grafisk skärpa samtidigt som den känns avskalat enkel. Nåja, allt är inte enkelt. Den har helt andra program som jag nu måste lära mig att behärska. Och saknar faktiskt en delete-knapp, vilket ju blir en liten knepig omställning. Men jag är ändå övertygad om att vårt samarbete blir kanon.  Mac’ens primära syfte är framför allt hantering av layout, bilder och text, och det är ju det jag sysslar med! Annonser, logotypes, hemsidor, fotografier ska nu bli såååå mycket bättre 😉

Jag har den mindre varianten, 21,5" skärm

Kommentera

