Tid över, någon?

Det fortsätter att ramla in skrivuppdrag, det sista från Entreprenörscentrum (ALMI) till en egen bilaga som jag tror ska delas ut tillsammans med lokaltidningarna. Med tanke på allt som redan fanns på skrivbordet, var jag till och med tvungen att ta ledigt från min ordinarie tjänst för att hinna besöka och intervjua Byggexperten samt Nettans Scrapbooking4you (Årets företagare i Vännäs). Själva reportagen skulle produceras snarast, vilket inneburit att jag skrivit så tangenterna har brunnit i dagarna (egentligen mest kvällarna) tre. Men det är överlägset roligast att få skriva om entreprenörer i närområdet. Dels för att jag ibland är lite, lite bekant med dem. Men även för att det är kul när det går bra för andra småföretagare i närheten.
Men allvarligt – jag undrar om jag inte tagit mig vatten över huvudet. För NU ska ett rasreportage in till Hästfocus. Och i dag var jag på föreläsning om hbt-frågor till tidningen Arbetsterapeuten som ska ut i juni. Däremellan ska jag fixa ihop en bra jämförelse mellan skogsterapi och trädgårdsterapi……. OCH hinna flytta i månadsskiftet. Så varför sitter jag här då? Förmodligen är det ångesten som håller mig vaken. Fast å andra sidan är journalistiken det enda jag är hundra säker på att jag gör riktigt bra. Nu ska jag i alla fall släppa Macen och göra gonatt inför en Stockholmstripp i morgon. See yaa….

Kommentera

