Teknik i ett hus.

Det är svårt att greppa all modern VVS-teknik i Villa Klarin – näst intill omöjligt om du inte är energiingenjör eller väldigt byggtekniskt bevandrad. Hur som helst – mitt uppdrag som journalist är ju faktiskt att beskriva detta för andra – egentligen redan invigda proffs –  vilket känns lite övermäktigt just nu. Jag har svårt nog att begripa tekniken i mitt gamla 40-tals hus…..
Knäcket/jobbet blev definitivt inte lättare av att jag slarvade bort min egen inspelade intervju (ljudfil) i mobilen, när jag var där på besök i början av december när ägaren (äntligen) hade tid att ta emot mig. Under dom femtio minuterna hann vi prata och diskutera EN HEL DEL viktig teknik. Men nu är pratet borta och min hjärna väldigt tom när jag inte har fått ner det hela på pränt med block och penna. Hur ska det gå med reportaget som ska vara klart på måndag för att gå ut i tidningen? Ja, den som har koll får väl se om jag fixar det 😉

På måndag börjar vardagen, med VIF & SISU och allt vad det innebär. Lika bra – jag blir lix förslöad av att ha för lite att göra. Tjing!

Kommentera

