Kampsport is tha shit!

Träffade en av Västerbottens mest framstående kampsportare i veckan och blev riktigt imponerad. Inom alla sporter finns alltid ett äkta engagemang, men inom vissa handlar det mer om en livsstil. Liksom i min egen – ridsport. Okej, att rida på ridskola är väl mer ett normalt idrottsutövande –  som att ta en danslektion i veckan eller gå på gruppträning. Men att ha häst är något man inte avfärdar så snabbt. Man sätter in in hästen i garderoben när man gör uppehåll eller är lite less för att det har gått dåligt på senaste tävlingen. Och enligt min erfarenhet finns det så mycket kring hästar och ridning att lära sig, nytt om och om igen. Nästan så att jag har blivit uppgiven ibland och tänkt att herregud – när jag ska bli färdiglärd? Förmodligen aldrig. Lite så ser jag på sport och livsstilar. Man slutar inte heller med hästar, man kan aldrig slutar fascineras av dem…..

Det var lite så jag upplevde den här personen som höll på med kampsport. Att leva, andas och uppleva sin idrott dygnet runt. Så satsar den personen också på OS, och det kan ju vara en del i förklaringen. Men det kändes lite nördigt, och det är nog så med oss hästmänniskor också 🙂

För övrigt så närmar vi oss årets stora prövning – årsmötet för VIF & SISU (13 april). Jag får en betydligt större arbetsanhopning innan, massor med handlingar som ska produceras och det är liksom min uppgift. Jag fasar alltid lite för den här perioden innan, och får alltid lite ont i magen när tryckningen ska starta. Men är ganska nöjd över layout och produktion den här gången, så jag säger väl bara – starta pressarna!

Kommentera

