Mästarnas Umeå.

Det lackar mot jul, tomteröda fönster och en massa god mat & härligt umgånge. Men också mot SM-vecka vinter som tar plats i Umeå i mitten av januari. Med det sagt så förstår du att vi som jobbar med idrott i Umeå/Västerbotten har händerna fulla. Och ja, det må vara angenämt men lite bakvänt att vi har massor att göra just veckorna före jul. Även Kulturhuvudstadsåret 2014 har en given plats bland högarna på skrivbordet. Hoppas bara att alla arrangemang blir så bra som vi vill – ”mästerliga” som en kollega skulle ha uttryckt det. Förutom alla runtomkring-arrangemang ska jag försöka fota så mycket actionidrott som möjligt. Så om ni ser en knallblå jacka med VIF/SISU på, är det jag 🙂

För övrigt lägger jag all tid på hästen förutom jobbar/äter/sover. Med en ny entusiasmerande tränare kan åtminstone jag inte bara ”sitta och vissla” på hästryggen längre. Fullt konsekvent fokus är det som gäller. Det är dock inte den roligaste årstiden att vara hästbiten i. Halkigt underlag, vind som går genom märg och ben, helt igenfrusna vattenhinkar och höbalar gör inte hästlivet särskilt romantiskt. Jag skulle faktiskt hellre ställa in madamen i en garderob tills vårsolen och värmen återkommer, men det är förstås inte möjligt. Det är bara att bylsa på sig alla tjocka kläder som finns hemma, köpa bättre pannlampor och bita ihop. Men slutsatsen är ändå att jag är född på fel del av jordklotet…..

Som tur är har jag en blinkande stjärna på himlen just nu. Tanken på att få bli mormor till ett litet knyte nån gång efter nyår förgyller min vardag. Jag tror faktiskt att det blir mer fantastiskt än vad folk påstår. Håller tummarna att allt går som det ska, och önskar ett vintrigt godnatt.

Kommentera

