Miraklens tid är här!

Min ängel Mio

Min ängel Mio

Livet är fantastiskt ibland, det är brutalt ibland och allt som oftast ganska jämngrått. Men då och då anländer det en ängel till oss, och vi fick vår den 13 januari kl 21.43. Efter vad som känts som en evighet (dotterns graviditet) kom lille Mio – 3 305 gram tung och 50 cm lång med allvarlig blick och en gammal farbrors skrynkliga panna, full av insikter som vi vanliga dödliga inte har en aning om. Han är förstås underbar att hålla, att se på och att bara känna. Dom som sagt att mormor/farmorskap är ljuvligt har inte överdrivit – det är det verkligen. Och jag har extra tur som har honom i huset bredvid. Härom kvällen fick jag ge honom flaskan och det var faktiskt höjden av ren och skär lycka, att känna den lilla människokroppen slappna av och bli tyngre och tyngre av belåtenhet och utmattning. Och då ska ni veta att jag ofta har flera små lyckorus varje vecka, på hästryggen. Men det går inte riktigt att jämföra med Mio. Han är ängel, han är kung, han är allt här och nu! Självklart älskar jag mina barn högst av allt men den här krabaten har tagit en stor bit av mitt ❤

Jag har faktiskt fått uppleva ännu ett mirakel i vinter – min nya dressyrtränare Marc André Véry. Han har satt upp tydliga ramar för mej som ryttare och tillsammans med hästen så händer det små underverk nästan varje dag. Han har faktiskt lärt två gamla hundar sitta bara genom att tjata om ett konsekvent men humant beteende. Och efter att ha sett Jills Veranda med Kristian Gidlund så känns det ännu enklare att faktiskt hävda  att man kan känna en särskild styrka i samvaron med en häst. Två kan bli ett, i en dans som man måste uppleva för att förstå. Och vad Kristian och Jill beträffar – så var det det starkaste program jag någonsin sett. Om NÅN kan se det utan att fälla en tår, ja då är det en människa helt utan värme och empati!  Jag önskar er alla en god natt.

Kommentera

