Bråda skrivartider

Nu är vi igång med tidning igen för Västerbottensidrotten. Förra året blev ju en liten succé då både våra – VIF:s och SISU:s – uppdragsgivare (föreningar och förbund i Västerbotten) och samarbetspartners öste beröm över bilagan som delades ut med VK/VF/Norran. Då var själva skrivarbetet lättare i och med ett bra grundmaterial men tog höjd för att likna en dagstidning, nåt vi inte riktigt mäktade med. Den här gången har vi mer kaos, hanterar mer plötsliga artikelförändringar men jag tror att den färdiga produktionen blir sååå mycket bättre. För er som inte har hängt med – vi producerar en årsberättelse i populärversion som lyfter verksamheten från föregående år genom artiklar om idrotten i Västerbotten som tilltalar gemene man mer än en lunta med fakta och siffror. Den går ut i samband med vårt årsmöte, denna gång den 26 april. Just nu har vi fått oss en trevlig praktikant från universitetet som mer än gärna taggar att intervjua och skriva. Eftersom även layouten ligger på mig är jag är väldigt tacksam att få lite handräckning. Dessutom har vi utökat antalet sidor och har självklart målsättningen att producera en ännu bättre tidningsbilaga.

Det här innebär dock att mycket annat på jobbet blir lite eftersatt. Och eftersom jag kom hem från en kommunikatörsträff i Stockholm förra helgen med mycket ny inspiration, gäller det att hålla den glödande tills tid finns. Ser fram emot att använda lite nya verktyg och kanske hinna ge mig ut i vårsolen en sväng. Nu ska jag stjäla mitt underbara barnbarn och paradera lite med vagnen här hemma i Vännäs. Önskar er en trevlig lördag 🙂

 

 

Kommentera

