Nytt år. Ny framtid.

Det är väl så med oss människor att vi behöver ett beslut för att ta oss för nya saker. Hur skulle vi annars förklara det här med nytt år? Att vi vill lägga det gamla bakom oss – vilket känns lite konstigt för vi blir ju normalt inte äldre för att vi passerar nyårsafton – bara några av oss? Vi har alltså lyckats intalat oss att vardag, jobb, privatliv ska helt förändras bara för att vi passerar ett datum…… Så är det självklart inte. Det enda som kan förändras är vi själva. Och surprise – samt med egen erfarenhet; sånt händer sällan över en natt! Däremot kan man, vi, du, jag – bestämma oss för att jobba för förändring och agera annorlunda i framtiden. Det behöver ju inte komma ett nyår för det, skulle lika gärna kunna ske en fredag morgon alltså. Men nyåret är så upphausat att vi använder det till att projicera förändringarna till. Vilket väl är helt okej kan jag tycka. Behöver man nån form av gräns så behöver man en gräns.

Jag är absolut ingen träningsfreak. Jag rider och tränar min häst, det är en himla skillnad. Men jag lyssnade till och träffade Kalle Zachari Wahlström (Svett & Etikett-programledare) i slutet av november och blev lite taggad faktiskt. PLUS (vill ju inte ge all cred till nån annan, hehe) att min 50-åriga kropp länge sagt ifrån – vill du vara med länge till så måste du göra nåt! Så jag började slå på säcken nere i garaget i samma veva som jag mötte Kalle. Och det känns för himla bra. För eftersom jag brukar tänka på hans ena visdomsord – hur gör vi med tidsbristen då – så ger jag säcken den tid jag har just för stunden. Ha ett jättegott slut och fundera över vad DU vill lägga din tid på.

//Kram Bitte

Kommentera

