Sjuka tider

Tyvärr har 2015 inte börjat så bra för mig. Först åkte jag på vinterns första förkylning som gjorde mig helt orkeslös i ett par dagar. Gick tillbaka till jobbet lite hostig och snorig. Hann inte mer än att sätta tänderna i årets verksamhet så blev jag plötsligt översprungen av en häst. Ja, du läste rätt – överkörd och manglad är verkligen beskrivningen. Vi skulle fånga in några förrymda hästar som vände och kom rusade i full fart tillbaka mot stallgården. Jag råkade stå i vägen och får väl skylla mig själv även om jag hade räknat med att dom skulle ändra riktning. Men jag slog i backen med en rejäl skada i revben och skulderblad. Kan inte säga om det är brutet eller sprucket eftersom läkaren inte röntgade. Läkningen sägs ta 4-6 veckor och jag är vansinnig redan nu av att ha ont, känna mej handikappad samt att inte kunna rida. Det innebär en massa pusslande för att få ihop vardagen också, tröttsamt är bara förnamnet…. Har fått en vän till att rida min drottning inför dressyrträningen i morgon…

IMG_3763

Två i klubbmästerskapet 2014

 

Har för övrigt precis lämnat in ett jobb till Allt om Jakt & Vapen om Erika Bergmark – tjejen som sökte in och vann Extreme Huntress i Texas. Omröstningen var klar förra veckan och visade denna duktiga tjej som vinnare bland amerikanskor, sydafrikanskor och australiensare. Själv säger Erika att hon inte åkte dit för att vinna, bara för att få jaga och uppleva. ”En sann jägare är den som har respekt för naturen.” En tjej med rätt inställning!

Dax att hoppa i kojen. Hoppas få bra vila och vara rörligare i morgon 🙂
//Bitte

Kommentera

