Mormor på heltid

Oj, vad det har hänt mycket sen jag blev översprungen och var allmänt rörelsehindrad…. Time flies – can’t argue with that!

Nu verkar sommaren äntligen stå runt hörnet och nästa vecka utlovas +20, vilket är verkligen på tiden. Fast för mig har egentligen den kalla och molniga Norrlandsvåren varit helt ok. Har ändå haft så himla mycket att göra och jag vet att när solvärmen kommer blir jag lite handlingsförlamad på kvällar/helger = läs – vill helst bara sitta i solstolen och läsa! Men nu ser jag slutet i arbetstunneln, deklarationen är också strax gjord och Vännäs Ryttarförenings stora dressyrtävling är genomförd – så då får kyla, regn och blåst gärna ge vika!

Det har annars varit en hästig vår där jag jag som ryttare har tagit ett bra steg framåt med min arbetskompis – min svarta egensinniga lady. Vi har lyckats avancera en del i våra egna resultat och till och med kammat hem några pallplatser. Senast i söndags red jag hem mina bästa poäng nånsin och jag är ödmjuk över att få lära mig nåt nytt om hästar och ridning i stort sett varje dag.

På Västerbottensidrotten har det varit fullt ös och för mig har fokus, som alltid på våren, legat på årsmötet. Med protokollet utskrivet och utvärderingen avklarad, kan jag ta mig an några klubbstugebesök innan semestern. På frilansfronten har det handlat mycket om mässtidningen till Load up North – Norrlands egen maskin- och rekryteringsmässa. Jag ser fram mot mässan med betydligt mer intresse än förra hösten, då jag åkte utan större förkunskaper. I juni ska jag också bevaka SkogsNolia, det var bra många år sedan sist.

Det som har tagit mest energi i vår har nog annars varit mormorskapet. Heter det så eller kallas det barnbarnsengagemanget? Hur som helst – sedan min dotter började jobba efter sin barnledighet och lillprinsen börjat på dagis så har jag fått kliva in mer och mer för att hjälpa till. Med hennes arbetstider från 04.30 på morgonen så är det självklart att jag tar honom på dagis – hämtar också ofta. Det ärförstås en fröjd att se leendet när jag kommer in genom dörren – jag tror faktiskt att det kallas kärlek ❤

Och eftersom jag är barnvakt i natt så går jag nu upp för att hinna få några timmars sömn. Sleep tight!

Kommentera

